• Asiakaspalvelu
    • Sähkösopimukset
      • Määräaikainen
      • Voimassa toistaiseksi
      • Pörssisähkö
    • Muuttajan palvelut
      • Muuttoilmoitus
      • Uusi sähkösopimus
    • Sähköinen asiointi
      • OmaSallila-palvelu
      • Valtakirja
      • Ota yhteyttä
      • Päivitä yhteystietosi
      • Mittarilukemailmoitus
    • Usein kysytyt kysymykset
      • OmaSallila-palvelu
    • Laskutus
      • E-lasku
    • Sallila Chat
  • Yritysasiakkaat
    • Verkkolaskutus
    • Isännöitsijöille
  • Aurinkovoimalat
    • Tuet aurinkovoimalan hankintaan
    • Pientuotannon myynti
    • Vuokraa aurinkopaneeli
  • Yhteystiedot
  • Tietoa meistä
    • Omistajille
    • Asiakaslehti
    • Sallila 110 vuotta
    • Sähkön alkuperä
    • Sponsorointiyhteistyö
  •  
  • Kirjaudu Onlineen
  • Varaa aika
  • Muuttoilmoitus
  • Päivitä yhteystietosi
  •  
Avaa valikko
img
Kirjaudu Onlineen
Hae
  • Asiakaspalvelu
    • Sähkösopimukset
      • Määräaikainen
      • Voimassa toistaiseksi
      • Pörssisähkö
    • Muuttajan palvelut
      • Muuttoilmoitus
      • Uusi sähkösopimus
    • Sähköinen asiointi
      • OmaSallila-palvelu
      • Valtakirja
      • Ota yhteyttä
      • Päivitä yhteystietosi
      • Mittarilukemailmoitus
    • Usein kysytyt kysymykset
      • OmaSallila-palvelu
    • Laskutus
      • E-lasku
    • Sallila Chat
  • Yritysasiakkaat
    • Verkkolaskutus
    • Isännöitsijöille
  • Aurinkovoimalat
    • Tuet aurinkovoimalan hankintaan
    • Pientuotannon myynti
    • Vuokraa aurinkopaneeli
  • Yhteystiedot
  • Tietoa meistä
    • Omistajille
    • Asiakaslehti
    • Sallila 110 vuotta
    • Sähkön alkuperä
    • Sponsorointiyhteistyö

Ajankohtaista Sallilasta

  • 24.1.2023

    Tukea sähkölaskuihin ja faktaa sähkövähennyksestä

    Milloin ja miten voit hakea sähkövähennystä? Mikä on sähkötuki ja kuka sitä voi saada? Entä sähköhyvitys?

    Olemme koonneet faktaa sähkölaskuihin tarkoitetuista tukimuodoista.

    Tutustu tarkemmin

    Lue lisää
  • 23.1.2023

    Laskemme toistaiseksi voimassa olevien sähkönmyyntituotteiden hintoja

    Lämmin, sateinen ja kohtalaisen tuulinen talvisää on helpottanut tilannetta sähkömarkkinoilla. Tämä on tehnyt mahdolliseksi laskea jälleen toimitusvelvollisten myyntituotteidemme hintoja. Koska haluamme tarjota edun asiakkaillemme mahdollisimman nopeasti, hintamuutos tulee voimaan jo 1.2.2023.

    Helmikuun alusta SE-Yleis-tuotteen hinta on 19,85 snt/kWh. SE-Kausi-tuotteen talviarkipäivän hinta on 22,05 snt/kWh ja muun ajan 18,60 snt/kWh. Perusmaksu on edelleen 3,99 €/kk. Hintoihin sisältyy alv 10 %, joka on käytössä huhtikuun loppuun saakka. Arvonlisävero palautuu 24 prosenttiin 1.5.2023, ellei sähkönmyyntiyhtiöitä toisin ohjeisteta.

    Hinnan alennuksen vaikutus 2 000 kWh vuodessa sähköä käyttävälle asiakkaalle on noin 17 €/kk. Asiakkaalle, jonka kulutus on noin 5 000 kWh vuodessa, alennuksen suuruus on noin 42 €/kk.

    Hinnan muutos ei koske määräaikaisia sopimuksia eikä pörssisähkösopimuksia eikä myöskään sähkön siirtohintoja.

    Tiedotamme asiasta kirjeitse niille asiakkaillemme, joita tämä hinnanalennus koskee.

    Lue lisää
  • 12.1.2023

    Haemme kesätyöntekijöitä

    Tarjoamme kesätyöpaikkoja sekä teknisen että kaupallisen ammattikorkeakoulun tai yliopiston opiskelijoille. Haettavana on yhteensä viisi työpaikkaa ajankohtaisella alalla mielenkiintoisten tehtävien parissa.

    Tutustu tarkemmin

    Lue lisää
  • 10.1.2023

    Energianyrkin tiedotteet sähköpulasta

    Satakunnan alueelle on koottu energiaverkkojen mahdollisia säännöstelyjä ja häiriötilanteita ajatellen maakunnan kattava sähköverkkoyhtiöiden, Fingridin ja aluehallinnon toimijoiden, sekä kuntien ja keskeisimpien sidosryhmien yhteinen vuorovaikutusryhmä (energianyrkki). Tässä yhteistyöryhmässä mukana toimii myös Sallila Sähkönsiirto Oy. Ryhmä on laatinut oheiset sähköpulaan liittyvät tiedotteet kotitalouksille ja yrityksille. Samat tiedot ovat ajankohtaisia myös muille maakunnille, joiden alueella Sallila Sähkönsiirto toimii.

    Sähköpulatilannetta edeltävästä tiedotuksesta on keskusteltu paljon ja laajasti. Ryhmä suosittelee lataamaan Fingridin tuntihinta-sovelluksen, jota kautta saa tietoa mahdollisen sähköpulatilanteen todennäköisyydestä ja syntymisestä. Sovelluksen voi ladata: https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/markkinoiden-yhtenaisyys/pilottihankkeita/tuntihinta-sovellus/

    Tiedote kotitalouksille

    Tiedote yrityksille

    Lue lisää
  • 3.1.2023

    Muutoksia aukioloaikoihin ja asiakaspalveluun

    Olemme muuttaneet aukioloaikojamme siten, että toimisto on avoinna myös perjantaisin, mutta lyhennetyllä ajalla. Toimisto on avoinna maanantaista torstaihin klo 9-15 ja perjantaisin klo 9-12. Loppiaisena 6.1. olemme suljettuna.

    Uusi yhteistyökumppani asiakaspalvelussa

    Sähkölaskujen maksamiseen liittyvästä asiakaspalvelusta vastaa nykyisin yhteistyökumppanimme Ropo Capital. Laskun sisältöä ja asiakastietojen päivittämistä koskevissa asoissa sinua palvelee edelleen Sallila Energian asiakaspalvelu.

    Ropo Capitalin asiakaspalvelu on avoinna maanantaista perjantaihin klo 8-20 ja lauantaisin klo 10-15. Yhteystiedot ovat: puh. 09 2315 0446, sallilaenergia@ropocapital.fi, chat: ropo-online.fi. Ropo Capital Oy:n Online-palvelu on käytettävissä 24/7.

    Lue lisää
  • 21.12.2022

    Astetta rennompi joulu

    Ottaisitko tänä jouluna astetta rennommin? Kun kokkaat, leivot, siivoat ja hääräät astetta vähemmän, säästät omaa ja yhteistä energiaa. Katso vinkit astetta rennompaan jouluun.

    Lue lisää
  • 9.12.2022

    Kansalaiset kysyivät sähköstä

    Työ- ja elinkeinoministeriö keräsi marraskuun lopussa kansalaisilta kysymyksiä sähköstä, energiansäästöstä ja mahdollisesta sähköpulasta. Kysymyksiä esitettiin yli sata ja yleisimpiin kysymyksiin saatiin vastauksia TEM:n järjestämässä tilaisuudessa 8.12.

    Tilaisuus TEM:in YouTube-kanavalla

    Lue lisää
  • 5.12.2022

    Hyvää vai huonoa energiasäätä?

    Ilmatieteenlaitos julkaisee kahdesti viikossa energiasääennusteen, joka kuvaa säätilan vaikutusta energian tuotantoon ja kulutukseen. Energiasää voi olla erittäin hyvä, hyvä, tavanomainen, huono tai erittäin huono. Ennuste ei kerro sitä, onko sähkö keskimääräistä halvempaa tai onko sitä riittävästi saatavilla. Sivuilta löytyy kuitenkin paljon kiinnostavaa tietoa sään vaikutuksesta energian kulutukseen ja tuotantoon.

    Energiasääennuste

    Lue lisää
  • 29.11.2022

    Toistaiseksi voimassa olevien myyntituotteiden hinnat laskevat

    Laskemme toistaiseksi voimassa olevien sähkönmyyntituotteiden hintoja 1.1.2023. Tilanne sähkömarkkinoilla on edelleen erittäin epävarma, mutta olemme onnistuneet osittain varmistamaan sähkönhankintaamme. Lupauksemme mukaisesti laskemme hintoja nyt heti, kun se on mahdollista.

    Ensi vuoden alusta SE-Yleis-tuotteen hinta on 29,80 snt/kWh. SE-Kausi-tuotteen talviarkipäivän hinta on 33,10 snt/kWh ja muun ajan hinta 27,93 snt/kWh. Perusmaksu on 3,99 €/kk. Hintoihin sisältyy alv 10 %, joka on käytössä huhtikuun loppuun saakka. Arvonlisävero palautuu 24 prosenttiin 1.5.2023, ellei sähkönmyyjäyhtiöitä toisin ohjeisteta.

    Hinnan alennuksen vaikutus on 2000 kWh vuodessa kuluttavalle kerrostalokuluttajalle noin 21 €/kk ja 5000 kWh vuodessa kuluttavalle kotitalouskuluttajalle, jolla ei ole sähkölämmitystä noin 51 €/kk.

    Hinnan muutos ei koske määräaikaisia sopimuksia eikä pörssisähkösopimuksia eikä myöskään sähkön siirtohintoja.

    Lue lisää
  • 24.11.2022

    Helikopteriraivauksia linjakaduilla marras-joulukuussa

    Teemme 20 kV ilmajohtojen helikopteriraivauksia Loimaalla ja Ypäjällä 28.11. alkaen. Raivausten arvioitu kokonaiskesto on noin kolme viikkoa.

    Raivauskohteet on suunniteltu kesällä 2022 tehdyn kartoituksen perusteella ja raivaukset ovat jatkoa syksyn 2021 raivauksille. Tarkoituksena on ennaltaehkäistä myrskyjen sähkölinjoille aiheuttamia tuhoja ja siten parantaa verkon toimintavarmuutta.

    Loimaalla raivataan eteläistä aluetta, joka käsittää mm. Niinijoen, Kurittulan, Hirvikosken, Onkijoen, Metsämaan, Kauhanojan ja Joenperän. Ypäjällä raivauksia tehdään mm. Hyrsynkulman, Saarikon, Mannisten ja Palikkalan alueilla.

    Raivauksen suorittaa Heliwest Oy.

    Tarkempia tietoja voi kysyä Sami Haapalaiselta, puh. 02 764 3228

    Lue lisää
  • 22.11.2022

    Pärjäisitkö sinä?

    72 tuntia on viranomaisten ja järjestöjen laatima varautumissuositus kotitalouksille. Esimerkiksi pitkittynyt sähkökatko voi aiheuttaa tilanteen, jonka takia yhteiskunnan tarjoamat palvelut häiriintyvät tai jopa keskeytyvät. Kodeissa tulisi varautua pärjäämään itsenäisesti ainakin kolme vuorokautta häiriötilanteen sattuessa.

    Jos sinulla on varautuminen hallussa, sinulta löytyy mm. kotivara eli muutama pullollinen vettä, helposti valmistettavia ruokatarvikkeita ja ruokaa lemmikkejäsi varten. Sinulta löytyy taskulamppu, sinulla on varalla hieman käteistä rahaa sekä omat ja perheesi lääkkeet, hygieniatarvikkeet ja muita välttämättömyystarvikkeita.

    Katso lisää varautumisvinkkejä Varautuminen kotona -esitteestä!

    Lue lisää varautumisesta 72tuntia.fi

    Lue lisää
  • 31.10.2022

    Väliaikaisia tukikeinoja kotitalouksille

    Kotitaloudet voivat hakea määräaikaista taloudellista tukea tilanteensa helpottamiseksi, jos vakituisen asunnon sähkölaskut ovat kohonneiden sähkönhintojen ja suuren sähkön kulutuksen johdosta erittäin korkeita alkuvuodesta. Väliaikaiset tuet eivät koske verkkoyhtiöiden verkkopalvelulaskuja.

    Kotitalous olisi verovuonna 2023 oikeutettu kotitalousvähennykseen, jos 1.1.–30.4.2023 välisenä aikana vakituisessa asunnossa kulutetusta sähköenergiasta maksettu määrä ylittäisi 2 000 euroa.

    Kotitaloudet, jotka eivät pienituloisuutensa vuoksi pysty täysimääräisesti hyödyntämään sähkövähennystä, voivat hakea Kelalta väliaikaista sähkötukea.

    Selvitä mahdollisuutesi saada verottajan myöntämää sähkövähennystä (www.vero.fi).

    Ellet pysty hyödyntämään sähkövähennystä täysimääräisesti, selvitä mahdollisuutesi Kelan maksamaan sähkötukeen (www.kela.fi).

    Selvitä myös mahdollisuutesi erilaisiin asumisen tukimuotoihin (yleinen asumistuki, eläkkeensaajan asumistuki -> www.kela.fi , laskurit https://www.kela.fi/laskurit)

    Lue lisää
  • 11.10.2022

    Astetta alemmas -kampanja kannustaa energiansäästöön

    Valtakunnallinen Astetta alemmas -kampanja starttasi 10.10. Energiansäästöviikon alkajaisiksi. Sallila on mukana kampanjoimassa tärkeän ja hyvin ajankohtaisen asian puolesta.

    Astetta alemmas kannustaa nopeavaikutteisiin energiansäästötoimiin tarjoamalla konkreettisia vinkkejä energiansäästöön ja sähkön kulutushuippujen leikkaamiseen kotona, työssä ja liikenteessä. Tutustu vinkkeihin www.astettaalemmas.fi.

    Lue lisää
  • 14.9.2022

    Sähkömarkkinatilanteesta tulevana talvikautena

    Sallila Yhtiöiden asiakkaat ovat ottaneet huolestuneina yhteyttä tulevan talven sähkömarkkinatilanteesta ja mahdollisista sähkönjakelun keskeytyksistä.

    Sähkön markkinahinnat ovat pitkään olleet korkeita ja tilanne on varsin huolestuttava asiakkaille, joiden määräaikainen sähkön myyntisopimus päättyy syksyn tai talven aikana tai joilla ei ole ollenkaan määräaikaista sopimusta, vaan toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Suurella osalla asiakkaistamme on kuitenkin määräaikainen sopimus, jonka ansiosta hinnat säilyvät vakaina.

    Olkiluoto 3:n käynnistymisellä on merkittävä vaikutus niin sähkön hintoihin, kuin sähkön riittävyyteen. Tämän hetken tiedon mukaan Olkiluoto 3:n tilanne näyttää hyvältä ja käyttöönotto etenee vakauttaen omalta osaltaan sähkömarkkinoita ja hintoja, vaikkakin käyttöönoton aikataulu on venynyt. On hyvä myös huomioida, että sähkön myyntihinnan nousu kohdentuu kulutetun energian kustannuksiin, ja siksi energian järkevä käyttö ja säästötoimet ovat tärkeitä. Suomen hallituksen määräämän arvonlisäveroalennuksen osalta odotamme ohjeistusta ja toimimme niiden mukaan.

    Eri medioista saadaan lukea myös sähkön riittävyydestä tulevana talvena. Sallila Sähkönsiirto Oy saa mahdollisessa sähköpulassa määräykset Fingridiltä ja Työ- ja elinkeinoministeriöltä (TEM). Sähköpulamenettely on jaettu kolmiportaiseksi. Ensimmäinen on "sähköpula mahdollinen", jolloin Fingrid varautuu suojaamaan verkkoa omilla häiriöreserveillään. "Sähköpulan riski suuri" syntyy, kun Fingrid on joutunut ottamaan häiriöreserviään käyttöön.

    Mikäli sähköpulatilanteesta tulee todellinen, jakeluverkkoyhtiön velvollisuus on ohjata kuormitustaan hallitusti alas ennalta tekemänsä suunnitelman mukaan. Koko jakelualue ei ole sähkötön, vaan sähkökatkot ovat kiertäviä. Huomioitavaa on myös se, että sähkönjakelukeskeytykset ovat viimesijaisia toimia, joihin ryhdytään. Aikataulu ilmoitusten osalta on kuitenkin valitettavan lyhyt ja erityisesti säännöstelyn aloittamisen osalta on kyse enää minuuteista. Ennakkovaroituksista Sallila Sähkönsiirto Oy tiedottaa kotisivuillaan ja mahdollisuuksien mukaan sosiaalisessa mediassa. Jos sähkönjakelun keskeytyksiin joudutaan, pyritään sähkökatko pitämään kerrallaan ja alueittain korkeintaan kahden tunnin pituisena.

    Sähköpulatilanteessa kannattaa pysyä rauhallisena ja seurata tiedotusta. Sähköverkon keskeytystilanteen voi tarkistaa Sallilan kotisivujen kautta kohdasta "Jakeluverkon tila". Kartalle kirjataan tiedoteteksti sähköpulatilanteesta. On hyvä huomata, että sähköverkossa saattaa ilmetä myös normaaliaikana yllättävä vikatilanne, jonka korjaaminen kestää muutaman tunnin ja jonka aikana sähkönjakelu on keskeytynyt.

    Sähkön riittävyyden ja korkeiden sähkön myyntihintojen takia Sallila Yhtiöt on päivittänyt myös energiansäästövinkkejä kotisivullaan. Vinkkeihin kannattaa tutustua, ne löytyvät osoitteesta https://sallilaenergia.fi/energiansaasto/. Sivustolta pääsee ohjautumaan myös Motivan sivustolle, mistä energian säästövinkkejä löytyy lisää.

    Sallila Energian verkkosivuilta voi myös kirjautua Online-palveluun, jonka kautta voi seurata omaa sähkönkulutustaan tarkemmin, jolloin oma säästötarve on helpompi ymmärtää. Viime helmikuussa valtakunnallisesti käyttöönotettu Datahub tarjoaa myös mahdollisuuden oman kulutuksen seurantaan paikkakunnasta ja jakeluverkosta riippumatta. Datahubiin voi kirjautua pankkitunnuksilla osoitteessa oma.datahub.fi.

    Kulutusseurantamahdollisuuden lisäksi sähkölaskuja on helpompi hallita, jos laskutusväliä lyhennetään. Sallilassa tavoitteena on muuttaa laskutus kuukauden välein tapahtuvaksi pääosalle asiakkaistamme loppuvuoden aikana.

    Sallila Yhtiöt tiedottaa talven aikana asiakkaitaan sähkömarkkinatilanteesta pääsääntöisesti kotisivujen ajankohtaisuutisissa.

    Lisätiedot Tarja Heinonen, puh. 044 500 5192, tarja.heinonen@sallila.fi

    Lue lisää
  • 2.8.2022

    Sallila Sähkönsiirto Oy varautuu mahdolliseen tehopulaan

    Sallila Sähkönsiirto Oy on kesän aikana päivittänyt ohjeistustaan tilanteessa, jossa Suomessa sähkön kulutus uhkaa kasvaa suuremmaksi kuin käytettävissä oleva tuotanto ja siirto ulkomailta.

    Työ- ja Elinkeinoministeriö on yhdessä Fingrid Oyj:n kanssa laatinut ohjeistuksen, jota kaikki Suomen jakeluverkkoyhtiöt noudattavat. Tilanne, jossa sähkön säännöstelyyn voidaan joutua muodostuu kun kulutus ylittää tuotannon. Tällainen tilanne voi syntyä äkillisesti jonkin vian seurauksena, jolloin jakeluverkkoon sijoitetut suojaavat releet ohjaavat automaattisesti kuormia pois.

    Todennäköisempi tilanne syntyy kun tuotantoennusteet eivät kohtaa kulutusennusteiden kanssa. Tällöin aikajänne säännöstelyn alkamiseen on tunteja. Kyseisessä tilanteessa Työ- ja Elinkeinoministeriö yhdessä Fingridin kanssa vastaavat valtakunnallisesti tiedottamisesta.

    Tällöin on kyse sähköpulasta eli vakavasta tehopulasta.

    Sähköpula on jaettu kolmiportaiseksi. Ensimmäinen on "sähköpula mahdollinen", jolloin Fingrid varautuu suojaamaan verkkoa omilla häiriöreserveillään. "Sähköpulan riski suuri" syntyy kun Fingrid on joutunut ottamaan häiriöreserveitään käyttöön.

    Sähköpulan riski suuri -tilanteessa jakeluverkkoyhtiöt saavat käskyn varautua "Sähköpulaan". Sähköpula -tilanteessa verkkoyhtiön tulee hallitusti ohjata kuormitusta noin 10% pienemmälle. Tällöin eri sähköasemilta avataan vuoron perään katkaisijoita, joiden perässä ei ole yhteiskunnallisesti merkittäviä kuormia. Eli jakeluverkossa tehdään hallittuja sähkökatkoja. Kerrallaan sähkökatko kestää noin 1,5 tuntia. Sallilan verkkoalue on jaettu päiväaikaan kuuteen katkoryhmään, joista kerrallaan voi olla käytössä maksimissaan kaksi katkoryhmää.

    Sähköpula tilanteissa kannattaa pysyä rauhallisina ja seurata viestimistä tulevaa ohjeistusta.

    Lue lisää
Katso kaikki
  • Edellinen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • …
  • 12
  • Seuraava
  • Tuotteemme

    Sähkösopimukset
    Yrityksille
    Palveluhinnasto
    Aurinkopaneelit
    Sähkön alkuperä

  • Asiakaspalvelu

    Laskutus
    Usein kysytyt kysymykset
    Sopimusehdot
    Tutustu Onlineen

  • Muut palvelut

    Asiakaslehti Lieke
    Tilaa uutiskirje
    Energiansäästövinkkejä
    Sähkösopimuksen peruutus
    Yhteystiedot

  • Sallila Yhtiöt

    Sallila Sähkönsiirto

Tietosuojaseloste
© Sallila Yhtiöt 2025. Evästevalinnat. Designed by Huima.
Uutiskirje

Kuule ensimmäisten joukossa ajankohtaisista asioistamme

Uutiskirjeen tilaajana saat:

  • Mielenkiintoisia artikkeleita
  • Tietoa tuotteistamme, palveluistamme ja tapahtumistamme
  • 29.7.2024

    Laaja sähkönjakeluhäiriö alueellamme 29.7.2024

    Sallila Sähkönsiirto Oy:n jakelualueella on parhaillaan laaja ja oletettavasti pitkään kestävä sähkökatko, joka koskettaa asiakkaitamme erityisesti Punkalaitumella ja Loimaalla.

    Sähkönjakeluhäiriö aiheutui Fingridin 110kV verkkoviasta, joka alkoi 00:51. Vian alussa Sallila Sähkönsiirto Oy:n jakelualueella sähköt jäivät vain Huittisiin. Yön aikana sähköt on saatu palautettua Ypäjälle ja osaan Loimaata, mutta iso osa alueestamme on edelleen sähkötön. Haasteellisuutta lisää se, että Sallila Sähkönsiirto Oy:n siirtoverkko on parhaillaan poikkeuskytkentätilanteessa johtuen Fingridin 400/110kV linjatöistä välillä Huittinen-Forssa.

    Sallila Sähkönsiirto Oy pahoittelee tilannetta. Olemme kuitenkin aktiivisesti yhteydessä Fingridiin.

    Sähkönjakelun keskeytys kestää pahimmillaan alustavien tietojen mukaan 30.7.2024 klo 9 saakka alueella Punkalaidun, Metsämaa ja osassa Loimaata.

    Päivitys 29.7.2024 klo 10:40: Tällä hetkellä jakelualueellamme runsaat 2700 käyttöpaikkaa ilman sähköä.

    Fingridin tiedotusta voi seurata linkistä: Häiriö 110 kV johdolla Kolsi-Forssa 29.7.2024 - Fingrid

    Ohjeita häiriötilanteisiin oppaasta 72tuntia_esite_VERKKOON_sivut.pdf

    Päivitys 29.7.2024 klo 15:25: Jakelualueellamme on edelleen sähköttömiä käyttöpaikkoja runsaat 2100. Pahoittelemme tilannetta. Sallila Sähkönsiirto Oy on toteuttanut mahdollisuuksien mukaan korvauskytkentöjä, jotka tällä hetkellä ovat erittäin rajalliset Fingridin Huittinen-Forssa -linjatöistä johtuen. Korvauskytkentöjen osalta työt on tehtävä huolellisesti uusien vikojen välttämiseksi. Fingridiltä saatu arvioitu aikataulu sähköjen palautumiselle on edelleen tiistaiaamu, mutta pyrkimys on palauttaa ne aiemminkin, mikäli korjaustyöt etenevät hyvin.

    Korvaukset välillisistä vahingoista, kuten pakastin- tai muiden vaurioiden osalta, kannattaa ensisijaisesti hoitaa oman vakuutusyhtiön kautta.

    Päivitys 29.7.2024 klo 23:50: Olemme saaneet tiedon, että Fingridin 110 kV verkon vika on saatu korjattua ja sähköjä voidaan alkaa palauttaa koko Salllila Sähkönsiirto Oy:n alueelle.

    Vakiokorvauksesta on säädetty verkkopalveluehtojen kohdassa 14. Verkkopalveluehdot (VPE 99) (sallilasahkonsiirto.fi)

    Lisätietoja:

    Tarja Heinonen, toimitusjohtaja, puh. 044 500 5192

    Hannu Halminen, sähköverkon liiketoimintajohtaja, puh. 0400 619234

    Lue lisää