OmaSallila on Sallilan palvelukanava, jossa voit helposti ja turvallisesti tarkastella asiakas- ja kulutustietojasi.

Täältä löydät vastauksia OmaSallilan käyttöön liittyviin kysymyksiin.

Usein kysyttyä OmaSallilasta

Miten rekisteröidyn OmaSallila-palveluun?

Valitse "Rekisteröidy" ja tunnistaudu mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. Täydennä yhteystiedot ja luo salasana. Saat sähköpostiisi vahvistuskoodin, jonka syötettyäsi rekisteröityminen vahvistuu.

Toimivatko vanhan Onlinen tunnukset uudessa palvelussa?

Vanhan palvelun tunnukset eivät toimi uudessa OmaSallila-palvelussa. Uuden palvelun käyttöönotto vaatii uuden rekisteröitymisen ja salasanan luonnin, vaikka olisit käyttänyt vanhaa Online-palvelua. Vanha palvelu on edelleen käytössäsi toistaiseksi vanhoilla tunnuksillasi.

Miten kirjaudun OmaSallila-palveluun?

Kirjaudu sähköpostiosoitteella, salasanalla ja kirjautumiskoodilla, jonka saat sähköpostiisi tai tekstiviestinä.

Unohdin salasanani. Miten tilaan uuden salasanan?

Valitse "Uusi salasana" ja anna rekisteröitymiseen käyttämäsi sähköpostiosoite. Saat sähköpostiisi vahvistuskoodin, jonka syötettyäsi voit luoda uuden salasanan.

Miten pörssisähkön hinnat näkyvät palvelussa?

Sähkönmyynnin puolella pörssisähkön hinnat näkyvät palvelun etusivulla ja mikäli sinulla on pörssisähkösopimus, hinnat näkyvät myös energiankäytön raportoinnin sivulla. Voit tarkastella hintoja arvonlisäverollisina tai -verottomina. Hintoihin lisätään Sallila Energian marginaali.

Miten tarkastelen sopimuksiani?

Valitse "Omat tiedot" ja sitten "Sopimukset". Pääset tarkastelemaan voimassa olevia sopimuksia. Voit myös tarkastella päättyneitä sopimuksia valitsemalla "Näytä päättyneet sopimukset".

Miten tarkastelen laskujani?

Valitse "Omat tiedot" ja sitten "Laskut". Pääset tarkastelemaan käyttöpaikkakohtaista laskuluetteloa. Laskun tila kertoo, onko lasku maksettu.

Miten tarkastelen kulutusta?

Valitsemalla "Energiankäytön raportointi" ja asiointirooliksi (klikkaa käyttäjäkuvaketta oikeassa yläkulmassa ja valitse "Asiakkuudet") joko "Sähkön myynti" tai "Sähkön siirto" riippuen siitä, kumpaa haluat tarkastella. Pudotusvalikosta voit vaihtaa tarkasteltavaa käyttökohdetta.

Miten voin ladata kulutustiedot tiedostoksi?

Valitse ensin haluamasi käyttöpaikka, tarkasteltava ajanjakso sekä raportin tarkkuus (tunti, päivä, kuukausi, vuosi). Voit ladata kulutustiedot Excel-muodossa valitsemalla "Lataa raportti" -painikkeen.

Mitä ovat asiointiroolit?

Asiointiroolilla valitset, tarkasteletko tietoja sähkönmyynnistä vai sähkönsiirrosta. Mikäli sinulla esimerkiksi on sopimus kanssamme vain sähkönsiirrosta, sinulla on vain yksi asiointirooli. Asiointiroolia voit vaihtaa klikkaamalla käyttäjäkuvaketta oikeassa yläkulmassa ja valitsemalla "Asiakkuudet". Avautuvasta valikosta voit vaihtaa asiointiroolia.

Miten vaihdan asiointiroolia?

Klikkaa käyttäjäkuvaketta oikeassa yläkulmassa ja valitse "Asiakkuudet". Avautuvasta valikosta voit vaihtaa asiointiroolia.

Miten annan valtuutuksen toiselle henkilölle?

Lähetä meille valtakirja, jossa valtuutat toisen henkilön OmaSallilan käyttöön. Valtakirjat löydät verkkosivuiltamme. Valtuutetun on oltava rekisteröitynyt palveluun.

Miten pääsen tarkastelemaan yritykseni tietoja?

Rekisteröidy ensin palveluun, ja toimita sen jälkeen meille valtakirja. Asiakaspalvelumme liittää yrityksen asiakkuuden tiliisi.